Keby som mala vlastný byt

24. februára 2018, lule, Nezaradené

Nie som človek chamtivý. Neláka ma mať vlastný rodinný dom ani postaviť si chatu. Ale už dlho túžim mať vlastný byt.

Keby som mala vlastný byt, to by sa mi žilo! A ako by som sa oň starala!

Úzkostlivo by som dodržiavala domový poriadok. Po desiatej večer by u u mňa nevysadávali spievajúci priatelia. Deti by naskákali po obývačke. Všetky vodovodné kohútiky by dokonale tesnili. Nechovala by som v byte psa ani mačku. V spoločných prestoroch by som neodhadzovala papieriky. Keby prišiel na mňa rad, bez slova by som umyla nielen vstupnú halu, ale  aj výťah. Nezávidela by som susuedovi, že propagačné a reklamné letáky vymieňa sa toaletný papier. Nevhadzovala by som susedom do poštových schránok urážlivé lístočky. Nikomu by som nedovolila písať a kresliť po stenách kosoštvorce a listy marihuany. Ani moje najvzácnejšie návštevy by nesmeli  poškodzovať spoločné priestory domu. Z pivnice by so vypratala predvlaňajšie zemiaky. Z balkóna by zmizli staré rárohy, leskol by sa čistotou a nasadila by som naň kvety.

To  všetko a ešte mnoho ďalších vecí by som robila, keby som mala vlastný byt. Ale ja mám nájomný.