Založ si blog

Elektronizácia

Deň je ešte mladý a ja si v kúpeľni maľujem tváričku na ksicht. Cinkne telefón, neznáme číslo mi esemeskou oznamuje, že mi lekár práve predpísal liek. Ale veď ja nie som u lekára, som v sojom byte.

Pokračujem v sebaúdržbe. Ďalšia správa ma oboznamuje, že som si v lekárni vybrala prepísaný liek. Nechápem význam takejto komunikácie. Človek, ktorý si liek vybral, o tom vie. Ja, ani ďalší ľudia, ktorých sa to netýka, o tom vedieť nepotrebujú.

Čo je za tým?

Volám číslo, z ktorého mi správy prišli. Na displeji telefónu sa mi objaví oznam: „Voláte na neexistujúce číslo:“

Aha, elektronické zdravotníctvo. Myslím, že také správy sa nám budú v telefónoch objavvovať častejšie. Treba len dúfať, že nenapáchajú veľa škody.

Nová zemeguľa

28.04.2022

Dostala som zemepisný atlas. Ten starý mal už vyše desať rokov a prestal byť a prestal byť aktuálny. Nový atlas sveta krásne voňal a bol tam už aj Južný Sudan. Zvedavo som knihu otvorila a začala listovať. Na moje veľké prekvapenie západná Európa bola natlačená na troch mapových listoch, neprehľadne. Vôbec sa tam nedalo orientovať. Zato v Afrike a v Ázii bola na [...]

Výborne, Sima!

08.09.2020

OTO. Prehliadka polotekutých ceckov, príšernej slovenčiny a otravných rečí. Všeobecnej biede a trápnosti sa vyhla iba Sima Martausová. Mala milé šaty, nesňala si rúško a predviedla odvahu vyhlásiť svoj vlastný názor. Bola osviežením nudného a otravného večera. Len ma zaráža, že ľudia, ktorí sa považujú za elitu národa a živia sa novinárčinou alebo umením, sa [...]

Na pieskovisku

30.08.2020

Boli sme s mojou malou vnučkou na pieskovisku. Detí bolo dosť a našli si divnú zábavu – behať od lavičky k lavičke. Súčasťou skupiny bola aj Dášenka – mentálne postihnuté dievčatko. Dášenka má osem rokov a bola v skupine najvyššia a najsilnejšia. Behala s ostatnými deťmi. Ktoré ju predbehli, tie bila. A predbehli ju všetky. Nezabránil tomu ani jej [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 38663x
Priemerná čítanosť článkov: 1841x

Autor blogu

Kategórie